.

.

ماهیگیری بگیر و رها کن در زاینده رود مورخ 12/8/1391

سلام دوستان  

جای همه شما خالی در جمعه ای که گذشت برای ماهیگیری بگیر و رها کن و البته سرک کشیدن تو دنیای حشرات راهی رودخونه شدم .آفتاب نیمه جون و کم رمق پاییز و آب زلال و طبیعت هفت رنگ روح آدمی رو جلا میده ...  

همون ابتدای صبح شاهد پرش های ماهی روی سطح آب بودیم و پشه های زیادی روی سطح آب دیده میشد . و در حال حاضر دارم روی پشه ها تحقیق میکنم و انشالله پست بعدی در مود معرفی آنها خواهد بود. با توجه به تجربه ای که سال گذشته در مورد پشه های موثر این ماه داشتم از یه پشه ایمرجر شماره 16 کارم رو شروع کردم پولی یارنی که تو بافت پشه استفاده میشه شناوی خوبی به پشه میده و موقع خیس شدن میتونید اونو فوت کنید یا به آرومی چوب را تو هوا تکون بدید بلافاصله قابلیت شناوری خودشو بدست میاره ... هنوز پشه به پایین دست رودنرسیده بود که یه قزل آلای کوچیک حمله کرد ولذت ماهگیری با رها کردن اون ادامه داره ...   

جایی که من برای ماهیگیری میرم ساحل های خوبی برای پرتاب داره و به ندرت تا بالای زانو تو آب میرم .رفتم جایی که آب تا قوزک پام بود اونجا هم با همین پشه ایمرجر ماهیگیری رو شروع کردم .چند باری ماهی به پشه حمله کرد  ولی فک میکنم به دلیل ناشی بودن خودم یا به دلیل کوچک بودن پشه موفق نشدم .

خوب دیگه ماهیگیری رو بعد نیم ساعت تعطیل کردیم و وارد دنیای اسرار آمیز حشرات شدیم .همینطور که داشتم مشاهدات خودم رو تو دفتری که همیشه  با خودم دارم مینوشتم یه نگاهی به ماهیگری تو اوایل آبان سال گذشته انداختم تقریبا دوماهی بود چوب و چرخ دستم میگرفتم آن موقع ها . دیدم توش نوشتم یه کدیس قهوه ای را با سرب سنگین میکنیم تا درست زیر سطح آب حرکت کنه و ماهی های خوبی گرفتم ... خنده ام گرفته بود که اون زمان هیچ تصوری از لایف سایکل حشرات نداشتم .و یه پشه رو آبی را زیر آبی استفاده میکردم .تو باکس یه پشه شماره 12 الک هایر ایمرجر داشتم .اونو ورداشتم و ماهیگیری رو شروع کردم .ایمرجر های کدیس رو بدون هکل می بافن و بیشتر اوقات با یه تنسل طلایی روی شینل نخودی رنگ یا قهوه ای رنگ .و این شناوری خود کدیس رو نداره و دقیقا زیر سطح آب حرکت میکنه و البته اگه جریان تند باشه بیشتر به سطح نزدیک میشه ..خلاصه این ایمرجر برای خودش پادشاهی میکرد . اونو به بالا دست جریان پرتاب میکنیم و میزاریم خودش به آرومی به کناره ها بیاد اکثر اوقات پشه هنوز به کناره نرسیده ماهی به اون حمله میکنه .نکته ای که باعث افزایش موفقیت تو صید میشه اینه که حواستون به نخ باشه اصلا شکم نده و همیشه در حال اصلاح شکم دادن نخ باشید .هیجان کار اینجاس که ماهی برای گرفتن پشه تقریبا به بیرون میپره .با این حدود 3 تا ماهی گرفتم . و همه رها سازی شدن . 

و متاسفانه پشه به دلیل اینکه تو بافتنش دقت نکرده بودم از بین رفت . من تو باکسم یه جورایی اترکتورهای طبیعی !!!!! دارم و نمونه اون یه ایمرجر کدیس بود که بادی اونو به سبک نیمفهای لهستانی بافته بودم به رنگ نارنجی و زرد و بعد از موی الک برای وینگ استفاده کردم . این پشه هم در نوع خودش بینظیر بود و ماهی های درشتی با اون صید کردم . این ماهی زیبا با اینکه قلاب در نزدیکی چشم اون گیر کرده بود به آرومی خارج و رها سازی شد .

 

و اینم ماهی بود که مبارزه جانانه ای باهاش داشتم و مقهور پشه شد و بلافاصله رها سازی شد . 

 

خوب دوستان امیدوارم لذت برده باشید و روزهای ماهیگیری بگیر و رها کن خوبی داشته باشید. 

در ادامه مطلب چند عکس از طبیعت زاینده رود جهت اطلاع دوست خوبمون آقا ابی ...

 

  

آقا دارا اینم عکسی بود که بعد از مشاهده ماهی های کولی شما تعجب کرده بودم

 

اینم ماهی که با الک هایر ایمرجر صید و رها سازی شد . 

 

و قاب سنگی یه نوع کدیس که من موفق نشدم خودشو ببینم و یه جور معماری شگفت انگیزی محسوب میشه برا خودش .. 

 

 در آخر هم از همه دوستان بخاطر کیفیت پایین عکس ها پوزش میخوام  

شاد باشید.

نظرات 8 + ارسال نظر
دارا دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 ق.ظ

عکاسی در هنگام ماهیگیری یکی از کارهای سخته که من تا حالا موفق به انجامش نشدم یه دوربین سبک و کوچیک با کیفیت خوب و لرزه گیر مناسب بهترین انتخواب در ماهیگیریه.ماهیهای زیبایی بودن من تو یه مقاله میخوندم که بیشتر مواقع ماهی ایمرجرهارو بهتر میگیره تا خوده حشرات رو ابی رو البته میدونید که ایمرجر ییه اسم علمی تو حشره شناسیه که در فلای ما دو حالت براش در نظر میگیریم یکی ایمرجرهایی که در حال شنا هستند که همون ایمرجری که خیلی خوب باهاش ماهی گرفتین این حالت ماهی بیشتر نزدیک سطح اب شکار میکنه. و حالت دوم ایمرجری که به سطح اب میاد و در قسمت سطح چسبنده اب قرار میگیره احتمالا شما اون ماهی کوچیکو با همچین سبکی از ایمرجر گرفته بودین معمولا پشه های ایمرجر رو ابی به صورت پاراشوت روی قلابهای خمیده بافته میشن که بیشتر قسمت بدن حشره در زیر ابه و فقط بالها و هکل پاراشوت رو اب هست. من خودم ایمرجرهای زیر سطحو بیشتر دوست دارم ولی ماهیگیری با پشه رو ابی واقعا هیجان انگیزه.حتما کدیس قهوه ایی تو این فصل هچ داشته حتما بهم خبرشو بدین.

من خیلی کم پیش میاد دوربین اس ال آر خودم را ببرم کنار رودخونه سنگین و دست و پا گیره فقط زمانی میبرم که یه همراه داشته باشم یا صرف برا عکاسی برم .
ایمرجر اولی همون پارا شوت بود

دارا دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:02 ب.ظ

http://www.fish4flies.com/Dry/CDC_Cul-de-Canard/Elk_and_CDC
اینم لینک ایمرجر کدیس اگه موادشو داشته باشی این شکل خیلی شبیه تره به ایمرجر یا پوپا کدیس من فکر میکنم این مدل فوقالعاده به کارت بیاد .راستی در مورد ایمرجرهایی که قزل الا های زاینده رود تو اون لحظه داشتن میخوردن من احتمال میدم پوپای میج بودن تا کدیس

ممنون عالی بود
منم همین طور فکر میکنم چون کدیس بالغی دیده نمیشه تو زاینده رود

میثم دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:07 ب.ظ

سلام اقای سامانی واقعا لذت بردم به امید موفقیتهای روز افزون شما.

سلام خواهش میکنم

احمد طاها سه‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:10 ق.ظ http://zangoolle.blogfa.com

سلام جلال جان به جرات میگم این اولین پست ماهیگیری بود که قلبا از اون لذت بردم
یک عکس این پست به هزار عکس ماهیگیران ورزشی می ارزد که دستشون تا آرنج تو آبشش تروفه ها می کنند
موفق و پیروز باشید

سلام
خوشحالم که لذت بردید اگر چه به پای سفرنامه های بکر شما نمی رسه

چاوشان سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:42 ب.ظ

درود بر شما
بسیار عالی بود لذت بردم .دست شما درد نکنه

سلام
خوشحالم
و ممنون که سر میزنید

پشه چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:44 ب.ظ

سلام آقا جلال
وب جالبی دارین
با کارخوبی که ازتون دیدم به فلای علاقمند شدم

سلام
امیدوارم خودتون طعمه نشید

فلای کار پنج‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:49 ق.ظ

این چه اصراریه که بگین ماهی رها شد ماهی رها شد.
اخه پسر خوب هر کی که حتی یه بار هم قزل زده باشه میدونه که این حیوون چقدر ضعیفه و اگه میخواهی زنده رها کنی باید بلافاصله اونو به اب برگردونی اونوقت شما از ماهی ۴۰ تا عکس گرفتی اونو مثل گوسفند اویزون کردی که پشه تو نشون بدی رو زمین پهن کردی که چوب و چرخ تو به نمایش بزاری بعدش میگی که بلافاصله رها سازی شد؟
بعدش هم رفیقای پر ادعات میان پیغام میدن این عکس بهترین عکس دنیاست و چون تو دهنش پشس تو ورزشی ترین ماهیگیره دنیایی و مهم نیست که ماهی رو اویزون کردی فقط نباید دسست رو تو ابشش بکنی
جمع کنین بساط تونو

سلام فلای کار ...
والا این به قول شما چوب و چرخ نشون دادنم و گوسفند آویزون کردنم کلهم ۱۰ ثانیه طول کشید ...حالا شما چیکار میکنید خوشحال میشم یاد بگیرم .
کلا امیدوارم شما با این کامنت تون دغدغه بیشتری داشته باشید

رضا یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:00 ب.ظ

کدام شهر بودی

سامان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد