.

.

معرفی پشه های موثر در زاینده رود ...

سلام دوستان  

روزی که گذشت همچنان با ایمرجرهای کدیس ماهیگیری بگیر و رها کن داشتم و بعضی از پشه هایی که بافته بودم را امتحان کردم و به ترتیب اولویت موفق بودن براتون میزارم. اگر چه حرفه ای نیستند و به پای پشه های بافت شما دوستان نمیرسه ولی برای من که آماتور به حساب میام یه جورایی خوشحال کنندس .

 

 

 

 

 

شاد و موفق باشید

نظرات 6 + ارسال نظر
دارا جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:01 ق.ظ

اون کدیس رو ابی باید حتما دوره سینش هکل بتابونی هم طبیعی تر میشه هم شناوریش بهتر میشه اون موی الک دوره بدنش جالب نیست اگرم میخوایی دوره بدنش هکل بتابونی بهتره اونو با قیچی کوتاه نکنی
پشه ددی لانگ لگ هم بال نداشته فکر کنم وینگ اندازه مناسب نداشتی پولی یارن بالاش بزاری دیدش بهتر میشه
به حشره طبیعی پوپای کدیس دقت کن اگه بتونی کمی شبیه ترش ببافی خیلی بهتره
دو تا مسئله هست یکی اینکه ممکنه ما با حشراتی که میبافیم بتونیم خوبم ماهی بگیریم ولی اگه بتونیم اصولی تر این پشه هارو ببافیم کارمون از نظر یک بافنده حشرات مصنوعی جلوه حرفه ایی به خودش میگیره من خودم هنوز در حال یاد گیری و تمرین هستم ولی همیشه سعی میکنم هر پشه ایی که میبافم بهتر از قبلش باشه پشه های زیادی بافتم که بعدا متوجه شدم این ها اشتباه پیچیده شدن یا موادش به جا و سره جای خودش نبوده الان خیلی از انهارو دارم دوباره بازشون میکنم.

ممنونم که راهنمایی میکنی
من خودم خیلی از پشه هایی که اول بافته بودم باز کردم و دوباره بافتم و بهتر و حرفه ای تر شد اگر چه هنوز من تا مرحله حرفه ای شدن خیلی کار دارم ...
ددی لانگ هم متاسفانه برای وینگ گریزلی میخواد من از سافت هکل استفاده کردم که اصلا جالب نیست ...
من پشه هایی که باهاشون مدام ماهی میگیرم را استاندارد تر میدونم .متاسفانه من هنوز نتونستم پوپای کدیس را مشاهده کنم ولی امروز من نیمفی مشاهده کردم که نمیدونم مال استون فلای هست یا مال می فلای .خیلی هیجان زده شدم ... خیلی ریز هستند و من نتونستم ازشون عکس بگیرم .
اون لاروهای کدیس که قاب سنگی دارن را هم بالاخره دیدم ...لارو قهوه ای داره

میثم جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:10 ب.ظ

سلام.با این بضاعت متریال بازم خوب شدن بدبختی ما نداشتن متریال مناسبه

سلام .
واقعا هم همینجوره اگه شما بدونید من اینا رو با چه مصیبتی گیر آوردم...

دارا جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:23 ب.ظ

نیمف استون فلای کوچیک نیست کوچکترین اندازه نیمف استون فلای زیره دو سانت نیست کلا حشره بزرگیه یه بار من اتفاقی یه استون فلای 3 سانتی پیدا کردم خیلی سخت پیدا میشن معمولا زیره سنگها در قسمتهای ارام رودخانه ها هستند. اون نیمفهای ریز مال می فلای که احتمالا تازه از نخم در اومدن بهشون حشرات ماکروسکوپی میگن یعنی انقدر ریز هستند که هنوز به اندازه مناسب برای غذای قزل الا تبدیل نشدن این سایز برای چارت هچ مناسب نیست .تبریک میگم کهلارو کدیس پیدا کردین. پوپای کدیس راستش منم هنوز تو رودخونه نتونستم ببینم باید با تور دسته دار در زمان هچ کدیس ها اونهارو از زیر سطح اب جارو کنی. معمولا رنگ خیلی روشنی دارن یه نمونش در زمان هچ از اب بیرون میاد و میخزه ولی بیشترشون در زمان ایمرجر به سطح اب شنا میکنند و از سطح اب بیرون میان
در مورد میج ها هم حتما یه جستجو بکن بیشتر غذای قزل الا از همین حشرات تامین میشه.

پس با توصیفات شما من تا به حال نیمف استون فلای ندیدم .
به احتمال قوی مال می فلای ها بوده سعی میکنم با استفاده از میکرو سکوب که قابل عکسبرداری هم داشته باشه عکس بگیرم و حداقل بدونیم از کدوم گونه های می فلای هستند .
میج ها رو من تو اسفند ماه زیاد میبینم . بازم کاوش میکنم با خبرتون میکنم .
راستی اون کدیس هایی که قاب سنگی دارن و قهوه ای رنگه تو سایزهای متفاوتی دیده میشن .از اونها هم عکس تهیه میکنم .یه نمونه لارو دیگه هم مشاهده شده که تو یه قاب لوله ای قهوه ای بود نمیدونم از گونه کدیس هاس یا نه ولی از کدیس ها خیلی کوچیکتره و من تا الان فقط همون نمونه را مشاهده کردم .

چاوشان سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:44 ب.ظ

درود بر شما
بسیار عالی بود

سلام
ممنون

دارا چهارشنبه 8 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:39 ب.ظ

رسیدن به خیر جلال جان

ممنون آقا دارا و شرمنده که نشد در خدمتتون باشیم ...

دارا چهارشنبه 22 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:08 ب.ظ

[جلال جان مدتیه نیستی نگران شدم امیدوارم همیشه سلامت و شاد باشین.

شرمنده دارا جان یه مدته خیلی سرم شلوغه ولی به زودی خدمت میرسم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد